Naplněný podzim

Štáva z šípků je hotová, dýně sklizeny, kadeřávek a mangold budou dělat parádu ještě hodně dlouho, chryzantémy za oknem, Martin to s tim sněhem stihl, v pondělí Jonáš jásal u okna, že je snííííh, sníííh, když jsme ho pak nemohla najít, vyběhl zpoza domu, rukavice od sněhu, běží ke mně a křičí "promiň promiň, tam sníííííhhhh:)"






Mám vánoční náladu, všechno mě dojímá, v neděli tu byl můj brácha s přítelkyní, moc hezky jsme popovídaly, chlapi pracovali, přišlo mi to vánoční. Dělala jsem dýňový sirup na dýňové latté, přišlo mi to vánoční. Psali jsme dopis Ježíškovi, vánoční? Vymýšleli jsme, kam dáme stromeček...



Začínám vařit vývary, pěkně silný, hustý, když vychladnout, musim je vyklopit...jíme zelí, tempeh...dojídáme poslední rajčata z naší štědré sklizně...prostě listopad jak má být.




Snad víc než kdy jindy si užíváme víkendové snídaně...manžel mi již po několikáté řekl, že se těší na Vánoce, na tu rodinnou pohodu...to je asi nejvíc, co mi chlap v tomhle období může říct, je mi krásně.

Slet srašidýlek proběhl příjemně, lampionový průvod nás ještě čeká, draci vypuštěny .... a protože se mi nedaří kluky pravidelně opouštět, zatím jsem byla všehovšudy jen třikrát na pár hodin pryč z domu, tak si pouštím Eduarda Tomáše při vaření:)

S mužem jsme si již dárek k Vánocům koupili a vybrali a užili!!! The Gloaming a Herbie Hancock, irská nostalgická nálada a pak americký harlem, hudbě vůbec nerozumim ale zbožňuju ji, tak jako si neumim představit život bez knih, neumim si představit život bez hudby. Doma mi dokola vyhrává CD od bývalého spolužáka Petra Ježka a jeho přítelkyně Petry Fabiánové The valley od happiness, jak prdel na hrnec v tomhle období....

Dnešní dopolední procházka to v dobrém slova smyslu dovršila...







Taky naplňujete roční období do plna? taky jej vždycky maximálně využijete, užijete si ho a vyždímáte z podstaty?

Jo a kdyby hledala nějaká "zoufalá" máma inspiraci, zkusila jsem upéct krůtí prso v zapékací nádobě (páč krůtího s mrkví, hráškem je dost), s poházeným jablkem, cibulí, česnekem a rozmraženýma švestkama, zalitý tokajem. K tomu kuskus nalitý do vroucí vody, kde už mezitím změkla cibule, přihozený fenykl a nakonec kukuřice, zalité rostlinnou smetanou....maximálně jsme si všichni čtyři pochutnali.

Rada z knihy S láskou a rozumem "Učme se od dětí - Zamýšleli jste se někdy nad tím, jak to má rodič složité, když se ocitně tváří v tvář svému dítěti? Nikdo ho na tu roli nepřipravoval, nikdy. Máme neustálý pocit, že bychom měli děti vychovat, naučit vše správně, že ta zodpovědnost je na nás. Zkusme to obrátit. Tak jak se dítě rodí na náš svět jako nepopsaný kus papíru, tak i my jsme nepopsaní v roli rodiče. I my ten list popisujeme až cestou. Nejsme na to sami. Máme prakticky stejnou startovací čáru jako naše děti. My je učíme, ale oni nás toho mohou také spoustu naučit. Nechme se poučit. Pozorujme. Učme se."
        - absolutní souhlas, včera jsem mluvila se svou drahou přítelkyní od Ostravy, má dceru, 16 let, a říká mi "to pravidlo děti jsou tvým učitelem platí stále, i v jejích 16 letech"...pak mi vyprávěla o hovorech s dcerou a já zas slzela dojetím, neb takové moudrosti z tak mladého člověka...přítelkyně je úžasná bytost, nechala svému dítěti svobodu, na cestě životem jí je průvodcem, myslim, že se jí to náramně vyvedlo, může být na sebe pyšná...

Krásný den přeji

Komentáře

Oblíbené příspěvky